Loader
با محله باهچه شهیر استانبول بیشتر آشنا شویم
با محله باهچه شهیر استانبول بیشتر آشنا شویم

NilOO

آشنایی بیشتر با محله باهچه شهیر استانبول

با سلام خدمت همراهان همیشگی ایران توران.

امروز می خواهیم یکی از بهترین, شیک ترین و سرسبز ترین مناطق استانبول را به شما عزیزان معرفی کنیم.

این محله شیک و خاص در قسمت اروپایی استانبول واقع شده است و همان گونه که شما مطلع هستید منطقه اروپایی بسیار بزرگ بوده، این محله ی زیبا در منطقه شمال غرب قسمت اروپایی بین دو دریاچه بیوک چکمجه و کوچوک چکمجه باهچه شهیر نام دارد.

اگر می خواهید در استانبول خانه زیبا با معماری مدرن که تمرکز در چشم اندازهای طبیعت گرایانه داشته باشد و از مناطق دیگر بسیار بالاتر و خاص تر باشد ما به شما پیشنهاد می کنیم که در منطقه باهچه شهیر خرید خود را انجام دهید.

این منطقه به بزرگترین فرودگاه جهان یعنی فرودگاه جدید استانبول از طریق بزرگراه TEM دسترسی بسیار نزدیک و آسانی دارد.

افرادی که به دنبال مکان آرام, زیبا و دلنشین برای زندگی با خانواده خود میباشند این منطقه را برای سکونت انتخاب می نمایند.

باهچه شهیر یکی از مناطق رسمی منطقه باشاک شهیر میباشد.

باشاک شهیر از سمت غرب با یکی از بزرگترین مناطق یعنی اسنیورت و سمت شرق با سلطان غازی و از جنوب با کوچوک چکمجه و آوجیلار و شمال با آرناووت کوی که یکی از مناطق تازه رونق گرفته استانبول است همسایه میباشد.

باهچه شهیر در دهه ۱۹۹۰ میلادی به عنوان یکی از پروژه‌های شهری جدید در منطقه استانبول شروع به ساخت شد و در سال ۲۰۰۸ به شهرداری استانبول پیوست.

از دلایل مهمی که باعث شد تا بخشی از جمعیت شهر استانبول به مناطق جدیدتری همچون باهچه شهیر کوچ کنند، شامل نرخ رشد جمعیتی، تراکم شدید و ترافیک شهری بوده است.

باهچه شهیر با برنامه‌ریزی‌های شهری مناسب، تلاش کرده است تا این مشکلات را حل کند و به جذب جمعیت جدید و رفاه اجتماعی آنها بپردازد.

با توجه به موقعیت جغرافیایی بهاچه‌ شهر در نزدیکی دریای مرمره، این منطقه دارای آب و هوای معتدلی است که در فصول بهار و تابستان به‌خصوص بسیار دل‌پذیر است.

در طول سال، درجه حرارت در این منطقه معمولاً در بازه ۲-۲۵ درجه سانتی‌گراد متغیر است.

اما باهچه شهیر به دلیل برخی ویژگی‌های منحصربه‌فرد، از جمله معماری مدرن و جذاب، فضای سبز بسیار زیاد، خدمات اجتماعی و فرهنگی مناسب و رفاه اجتماعی بالا، به یکی از محبوب‌ترین مناطق استانبول برای زندگی تبدیل شده است.

مراکز تفریحی و توریستی باهچه شهیر


مراکز تفریحی و توریستی باهچه شهیر:

-دریاچه مصنوعی باهچه شهیر

یکی از معروف ترین و زیباترین مکان های تفریحی این منطقه به حساب می آید.

وسعت این دریاچه مصنوعی به بیش از ۳۰ هزار مترمربع می‌رسد که باعث جذب خیلی از افراد معروف خارجی و ترک شده است. 

در فصل های بهار و تابستان شهرداری منطقه در این مکان استیج برای برگزاری کنسرت های خیابانی فراهم میکند که تمام ساکنین منطقه را به سوی خود جذب می نماید.

همچنین در اطراف این دریاچه زیبا بسیاری کافه و رستوران های شیک و لاکچری مشاهده می‌کنید که همگی آنها از کیفیت بسیار بالا و محیط های بسیار جذابی برخوردار هستند. 

در این دریاچه زیبا زمین های بازی مناطق برای پیاده روی و مکان های زیبا برای عکس برداری وجود دارد که این ناحیه را برای یک پیک نیک خانوادگی یا دوستان بسیار دلنشین میکند.

-مرکز فرهنگ و هنر باهچه شهیر

این مرکز یکی از بزرگترین و کاملترین مراکزی است که تمام امکانات فرهنگی و هنری برای لذت بردن از فعالیت های هنری و فرهنگی در یک مکان جمع‌آوری شده‌اند 

این مرکز دارای سالن آمفی تئاتر و سن ارکستر هست که کنسرت های بزرگی در آن برپا می شود.

-پارک جنگلی ساملار

جنگل سامیار به شما این امکان را می دهد که بدون اینکه از شهر دور شوید،بتوانید از فضای لذت بخش جنگل استفاده کنید که مطمئنا از تنوع گیاهی یک جنگل شهری تعجب زده خواهید شد.

غار یاریم برو گاز

 طول این غار ۵۲ متر است و جالب آن است که این غار در دوره عثمانی برای عرضه و تولید باروت مورد استفاده قرار می گرفته است. ‌این غار اهمیت باستان شناسانه و دیرینه شناسی بسیاری دارد.

-مراکز خرید باغچه شهیر

باهچه شهیر پازار ترک bahçeşehir pazar türk 

این بازار بزرگ به صورت هفتگی و محلی برگزار می شود که می توانید در آنجا انواع محصول های مورد نیاز خود را یافت کنید. 

در طبقه بالایی این بازار در روزهای شنبه و سه شنبه بازار بزرگ میوه و سبزیجات برقرار می باشد که شما می توانید بهترین و با کیفیت ترین محصولات را از آنجا خریداری کنید و همچنین کافه و رستوران های محلی با غذاهای محلی ترکی در آنجا وجود دارد. 

در طبقه پایین بازار انواع لباس, کیف, کفش, لوازم منزل و حتی پرده و فرش نیز موجود است و هر آنچه شما نیاز داشته باشید را می توانید در این بازار پیدا کنید .

-پرستیژ مال prestige mall 

این پاساژ دارای انواع برند های ترک و اروپایی است که فضای داخلی آن بسیار زیبا میباشد. این پاساژ چسبیده به دریاچه مصنوعی باهچه شهیر است که در بین ساکنان این منطقه بسیار محبوب می باشد.

جاده فلورا اوتلت cadde flora outle

اوتلت یکی از بهترین و مناسب ترین بازارهای باهچه شهیر است که در آن فرهنگ بازار سنتی را با اجناس مدرن یک جا می توان دید


معماری و فضای سبز


معماری و فضای سبز:

معماری باهچه شهیر با ترکیبی از طرح‌های مدرن و سنتی، بسیار جذاب است. 

خیابان‌های این منطقه با درختان بلند و خیابان‌های گسترده‌ای که از باغ‌ها و فضای سبز گسترده تشکیل شده‌اند، دیده‌بانی معماری زیبایی شده‌اند. 

در فضای باز باهچه شهیر ، پارک‌ها و فضاهای سبز بسیار زیادی وجود دارند که برای تفریح، ورزش و فعالیت‌های خانوادگی مناسب هستند. 

باغ‌های عمومی در این منطقه، با بلندی‌های متنوع و نوآکنش‌های گیاهی زیبایی بسیاری را به خود دیده و از این جهت یکی از مناطق سبز و زیبای استانبول به‌شمار می‌رود. 


خدمات اجتماعی و فرهنگی: 

باهچه شهیر  دارای خدمات اجتماعی و فرهنگی بسیاری است که می‌تواند مردم این منطقه را با زندگی راحت‌تری همراه کند. 

از جمله خدمات این منطقه می‌توان به مراکز خرید، هایپرمارکت‌ها، بیمارستان‌ها و کلینیک‌های خصوصی، مدارس و دانشگاه‌ها، پارک‌ها و موزه‌ها اشاره کرد. 

این خدمات برای افرادی که در این منطقه زندگی می‌کنند، بسیار مهم و مفید هستند و به آنها امکاناتی را برای زندگی ایده‌آل در اختیار می‌گذارند. 


رفاه اجتماعی:

باهچه شهیر ، با ارائه خدماتی از جمله شبکه حمل‌ونقل عمومی، خدمات پزشکی و بهداشتی، خدمات فرهنگی و ورزشی، و خدمات رفاهی مانند اماکن تفریحی و رستوران‌های متنوع، برای ساکنین این منطقه رفاه و آسایش فراوانی فراهم کرده است.


شبکه حمل‌ونقل عمومی: 

باهچه شهیر دارای شبکه حمل‌ونقل عمومی خوبی است که شامل اتوبوس‌های شهری، تاکسی‌های خصوصی و خطوط مترو است. 

در حال حاضر، خطوط متروی مربوط به خط M3 و M7 از باهچه شهیر  عبور می‌کنند. 

همچنین اتوبوس‌های شهری و تاکسی‌های خصوصی نیز از این منطقه عبور می‌کنند و به ساکنین و بازدیدکنندگان این منطقه امکانات حمل‌ونقل مناسب را فراهم می‌کنند. 


سخن پایانی:

در این مقاله سعی کردیم شما را با یکی از مناطق خاص استانبول بیشتر آشنا کنیم که اگر خواستید در آن منطقه سکونت پیدا کنید اطلاعات بیشتری از آن جا داشته باشید و یا حتی در سفر های خود از این منطقه جذاب دیدن فرمایید.

لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را برای ما در زیر ثبت نمایید.