Loader
مناطق ممنوعه استانبول برای اقامت
مناطق ممنوعه استانبول برای اقامت

NilOO

مناطق ممنوعه استانبول برای اقامت کدامند ؟

هدف از طرح عنوان مناطق ممنوعه استانبول برای اقامت چیست ؟! امروز می خواهیم یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشکلات اقامت در استانبول را مورد بحث قرار دهیم.

اساساً زمانی که شخصی به کشور دیگر مهاجرت می کند می خواهد در هر منطقه یا هر محله‌ای که خودش دلش میخواهد سکونت کند اما در استانبول به اینگونه نمی باشد، یعنی شما نمی توانید در هر محلی که میخواهید سکونت داشته باشید و بتوانید اقامت کشور ترکیه را دریافت نمایید.
اداره مهاجرت ترکیه به دلیل پر شدن ظرفیت سکونت مناطق مختلف حتی با خرید خانه در این مناطق دیگر اقامت نخواهد داد.

تا سال ۲۰۲۲ اگر در این مناطق خرید ملک انجام می‌دادید می توانستید به راحتی اقامت خود را دریافت کنید، فقط زمانی که در این مناطق خانه اجاره میکردید نمی‌توانستید اقامت بگیرید.
از سال ۲۰۲۲ به بعد این مناطق نیز حتی با خرید خانه به شما اقامت نمی دهند، اما این به این منظور نیست که خرید و فروش ملک در این مناطق برای خارجی ها ممنوع می باشد صرفاً شما نمی توانید روی ملک خود اقامت دریافت کنید و فقط جهت سرمایه گذاری ملک شما به حساب می آید.
البته اگر اقامت شما به صورت دانشجویی ثبت شده باشد برای شما محدودیتی وجود ندارد و میتوانید در هر محله ای که خواستید خانه اجاره کنید و یا خرید انجام دهید.
همانطور که می‌دانید استانبول به دو قسمت اروپایی و آسیایی تقسیم بندی می شود، طبق قانون جدید اداره مهاجرت شما تقریباً در هیچ کدام از مناطق قسمت اروپایی به جز چند ناحیه قادر به اخذ اقامت نیستید.
در ادامه ما مناطق به اصطلاح سفید را برای اخذ اقامت به شما معرفی خواهیم کرد, اما در منطقه آسیایی هیچ ممنوعیتی برای اجاره کردن خانه یا خرید خانه وجود ندارد و شما در تمامی این منطقه می توانید به راحتی اقامت خود را دریافت کنید.
مناطق سفید اخذ اقامت استانبول عبارتند از :
1. منطقه بیوک چکمجه
2. منطقه آرناوات کوی
3. منطقه بیلیک دوزو
4. منطقه آسیایی

امیدواریم در این مقاله به شما کمک کرده باشیم که اگر خواستید به ترکیه مهاجرت کنید و بخواهید اقامت خود را از طریق خرید خانه یا اجاره خانه بگیرید توجه داشته باشید که در کدام مناطق به هیچ عنوان به شما اقامت داده نمی‌شود و فقط در صورتی که دانشجو باشید می توانید در همه مناطق سکونت داشته باشید.