Loader
روش مهاجرت به ترکیه و گرفتن اقامت
روش مهاجرت به ترکیه و گرفتن اقامت

NilOO

در سال‌های اخیر مهاجرت ایرانیان به ترکیه افزایش پیدا کرده است این افزایش میتواند به دلیل اوضاع اقتصادی کشور ایران باشد.
ترکیه یکی از نزدیکترین کشورها به ایران است که برای مهاجرت توصیه می شود زیرا کشور بسیار پهناور و زیبا و در عین حال با اقتصادی قوی است که می توانید شغل های زیادی را در آن راه اندازی کنید و سرمایه گذاری های پر سودی داشته باشید، فرزندانتان در بهترین دانشگاه ها و مدارس تحصیل کنند و از نظر فرهنگی مردم این کشور با ایرانیان شباهت های زیادی دارند.
در اینجا می خواهیم چند سوال را پاسخ بدهیم که
آیا کشور ترکیه برای زندگی و مهاجرت مناسب است؟
آیا آینده فرزندانمان در این کشور درخشان است؟
پس در ادامه با ما همراه باشید تا به جواب سوال های خود برسید.
انواع مهاجرت به ترکیه :

1. مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک

یکی از آسان ترین و مطمئن ترین راه ها برای مهاجرت از طریق ملک می باشد با این روش می توانید اقامت خود و همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال را به راحتی بگیرید.
حداقل قیمت خرید خانه در سال ۲۰۲۳ برای دریافت اقامت در شهرهای بزرگ ۷۵ هزار دلار و در شهرهای کوچک ۵۰ هزار دلار است که اگر قیمت خانه شما از این قیمت به بالا باشد به هر کدام از افراد خانواده اقامت یکساله تعلق می گیرد و اگر قیمت خانه ای که خریداری می کنید ۴۰۰ هزار دلار به بالا باشد می توانید برای خود و فرزندان زیر ۱۸ سال در کمتر از دوماه پاسپورت ترکیه و اقامت دائم اخذ نمایید.

مهاجرت به ترکیه از طریق کار

2. مهاجرت به ترکیه از طریق کار

اگر شما زبان ترکی را به خوبی صحبت می‌کنید و در حرفه خاصی تخصص داشته باشید، می توانید از طریق کار برای مهاجرت اقدام نمایید و ویزای کاری ترکیه را دریافت نمایید شما پس از دریافت اجاره کار بیمه پزشکی دولتی SGK را در یافت می کنید. در ترکیه شما برای کار کردن حتماً نیاز به اجازه کار دارید که به آن چالش مایزنی گفته می شود و اگر در ترکیه مشغول به کار سیاه شوید و دولت متوجه شود همان لحظه شما را بازداشت می‌کند و به مرکز دیپورت خارجیان می برد که بر اساس گزارش‌های دریافتی این مکان هیچ تفاوتی با زندان نداشته و حتی به شما اجازه جمع کردن وسایل و تحویل دادن خانه تان را نمی دهند و سریعاً شما را به کشور خود دیپورت میکنند، اما اگر شما ۵ سال اجازه کار در این کشور را بتوانید بگیرید می‌توانید برای اخذ شهروندی خود اقدام کنید و در طول دوران کار خود اقامت ترکیه را دارا باشید

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

3. مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

ترکیه کشوری است که نسبت به کشورهای اروپایی هزینه های مقرون به صرفه ای دارد و از نظر رنگینگ جهانی دارای رتبه بالایی می باشد.
شهرهای مهم دانشجویی در ترکیه عبارت است از: استانبول، آنکارا و ازمیر
هزینه های دانشگاه ها به صورت سالانه دریافت میشود هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی بسیار کمتر از دانشگاه های غیردولتی است و برای ورود به دانشگاه دولتی باید آزمونی به نام آزمون یوس را قبول بشوید4. مهاجرت به ترکیه از طریق اجاره خانه
این روش به روش اقامت توریستی معروف است که با اجاره کردن یک خانه می توانید برای ۶ ماه تا یک سال اقامت دریافت کنید، اما این روش یکی از پر ریسک ترین و ناامن ترین راه ها برای مهاجرت به ترکیه می باشد زیرا بر اساس قانون جدید ترکیه در همه مکان ها و یا محله های دلخواه خود نمی توانید منزل اجاره کنید و حتماً باید در مناطقی باشد که دولت اجازه دریافت اقامت و سکونت برای خارجی ها را داده است، در غیر این صورت نمی توانید اقامت توریستی دریافت کنید و طبق قانون جدید به افرادی که برای اولین بار می خواهند با این روش اقامت دریافت کنند اقامت توریستی تعلق نمی گیرد اما اگر اقامت فعال از طریق اجاره خانه را دارید درخواست اقامت تان در منطقه های سفید با داشتن مدارک ثبت نفوذ آدرس و یک قبض به نام شده و اجاره نامه نوتر شده قابل تمدید است.

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

4. مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

شما از طریق سرمایه گذاری در ترکیه نیز می توانید اقامت ترکیه را دریافت نمایید به این طریق که باید در ترکیه ثبت شرکت انجام دهید، حساب بانکی برای خود باز کنید و کسب و کار خود را راه اندازی کنید.
تاسیس شرکت اگر با برنامه های درست و حساب شده انجام شود می تواند با حداقل هزینه ممکن و با پاسپورت ایرانی انجام شود و مالکیت شرکت ۱۰۰% در اختیار شما بوده و نیاز به شراکت با فرد ترک نمی باشد.

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

5. مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

یکی از روش های مهاجرت به ترکیه ازدواج با یک شهروند ترکیه ای می باشد که منجر به اخذ اقامت در این کشور می‌شود و اگر سه سال از ازدواج فرد بگذرد تابعیت ترکیه را دریافت میکند
اما باید در نظر داشت که اگر ازدواج صوری بوده باشد و صرفا جهت دریافت تابعیت باشد و اداره مهاجرت ترکیه متوجه این موضوع شود این کار جرم تلقی می‌شود و جریمه مالی و یا زندان خواهد داشت.

 مهاجرت به ترکیه و تحصیل فرزندانمان

مهاجرت به ترکیه و تحصیل فرزندانمان

یکی از مهمترین مسائل در مهاجرت تحصیل و آینده فرزندانمان است .شما می توانید با معادل سازی مدارک فرزندانتان ادامه تحصیل را در مدارس ترکیه ممکن سازید. در ترکیه همانند همه جاهای دنیا مدارس دولتی که هزینه خیلی پایینی دارند و مدارس خصوصی با هزینه های بالا وجود دارد، جالب است بدانید که در این کشور مدارس ایرانی نیز وجود دارد که مطابق با آموزش و پرورش ایران هستند.
برای تحصیل باید ترجمه مدارک تحصیلی توسط کنسولگری ایران تایید شود و در مراحل بعدی مدارک معادل سازی شوند، مدارک لازم برای ثبت نام در مدارس ترکیه عبارت است از: 1. کیملیک ترکیه یا همان اقامت ترکیه 2. ثبت آدرس در اداره نفوس
جالب است بدانید در ترکیه مدارس بین المللی با ملیت های آمریکایی انگلیسی و آلمانی وجود دارد که زبان اصلی آنها انگلیسی و زبان ترکی به عنوان زبان دوم تدریس می شود، این مدارس بسیار پرطرفدار هستند و رقابت بین والدین برای ثبت نام در این مدارس وجود دارد زیرا پس از تحصیل در این مدارس به راحتی افراد می توانند بورس یک کشورهای دیگر را بگیرند.
امیدواریم توانسته باشیم در این جا کمکی به شما برای مهاجرت به ترکیه کرده باشیم و تعدادی از سوالات شما را پاسخ داده باشیم. تیم ما همیشه آماده ارائه کمک به هم و توانا گرامی است سوالات و نظرات خود را برای ما بنویسید در اسرع وقت و جوابگوی شما عزیزان خواهیم بود ممنون که تا اینجا همراه ما بودید.