Loader
بهترین ساحل استانبول برای شنا
بهترین ساحل استانبول برای شنا

NilOO

بهترین ساحل استانبول برای شنا - ترکیه

سلام و عرض ادب خدمت طرفداران سایت ایران توران، همانطور که میدونید ایران و توران برای راهنمایی ایرانی های عزیزی می باشد که یا مسافر ترکیه هستند یا ساکن ترکیه شدند و شاید هم از علاقه مندان به کشور ترکیه هستند.
قبل از هر چیز خدمتتون اعلام کنم که این مقاله در بهار سال 1402 نگارش شده و برای راهنمایی همطنان عزیزم گردآوری کردم تا بهترین انتخاب را داشته باشند که لایق بهترین ها هستند. در بهار 1402 قیمت لیر حدود 3000 تومان نوسان داره ، حالا 200 تومان کم و زیاد میشه. چون در زیر قیمت های ورودی ساحل هارو اعلام کردم لازم بود که بدونید این مقاله در چه زمانی نوشته شده و قیمت ها برای چه محدوده زمانی می باشد.
ما در اینجا فهرستی از پرطرفدار ترین و بهترین و زیباترین ساحل های تفریحی را برای شما علاقمندان آماده کرده ایم تا در طول سفر خود به استانبول بتوانید به راحتی برنامه های تفریحی خود را آماده کنید و زمان و پول خود را برای پیدا کردن مکان های تفریحی از دست ندهید.
در اینجا ساحل ها و پلاژهای پرطرفدار را به شما معرفی می‌کنیم که قطعاً فرصت بازدید از همه این مکان های جذاب را نخواهید کرد.
استانبول مثل شهرهای دیگر ترکیه مانند: آنتالیا و بدروم و کوش‌آداسی نیست که هر جایی شهر بروید پلاژ وجود داشته باشد،
پلاژ های خیلی خوب استانبول در اطراف آن قرار دارد مثل پلاژ کیلیوس یا سیلیوری یا کمی دورتر شیله و آوا، پلاک های داخل شهر مثل فلوریا و یشیل کوی و بویوک‌چکمجه و یا امتداد ساریر که حتی در آن پلاژ مخصوص بانوان است، و یا در قسمت آسیایی ساحل جاده بوستان، حتی شما می توانید سوار کشتی بشوید و به جزیره ها بروید که در آنجا پلاژهای خیلی عالی وجود دارد.
با ما همراه باشید، در ادامه به معرفی چند ساحل معروف می‌پردازیم.

توجه داشته باشید اول عکس هر ساحل و سپس توضیحاتی در خصوص آن را خواهید خواند

پلاژ رایگان کادیکوی (جاده بوستان) - Kadıköy Plajı

1 -پلاژ رایگان کادیکوی (جاده بوستان) - Kadıköy Plajı

پلاژ جاده بوستان در بخش آسیایی شهر استانبول و در محله کادیکوی واقع شده است، برای ورود به این پلاژ نیاز به پرداخت پول نیست و از آنجایی که در روزهای آخر هفته در این پلاژ جمعیت زیادی تجمع پیدا می کنند بهتر است روزهای میانی هفته را برای رفتن به این پلاژ انتخاب کنید، این پلاژ در کنار دریای مرمره واقع شده است.
امکانات این پلاژ عبارت است از: دوش حمام کابین برای تعویض لباس ، بوفه های کنار دریا ، کلوپ های شبانه پلاژهای خصوصی و عمومی.

برای رسیدن به این ساحل فقط کافیست خود را به منطقه امی نونو برسانید، در امی نونو تعدادی کشتی کوچک مسافربری هستند که می توانید با استفاده از آنها به منطقه کادیکوی آسیایی بروید در کادیکوی همیشه اتوبوس های جاده بستان وجود دارند تا گردشگران را به ساحل جاده بستان ببرند.

آدرس : caddebostan,34728 kadiköy/Istanbul

پلاژ مخصوص بانوان کادینلار

2 - پلاژ مخصوص بانوان کادینلار (sariyer altinkum kadinlar)

قیمت این پلاژ برای هر نفر ۲۰۰ لیر خواهد بود. این پلاس ساحلی است که فقط مختص بانوان است و هیچ مردی اجازه ورود به آنجا را ندارد, هدف از این نوع پلاژها تفکیک جنسیتی نیست بلکه به نوعی احترام گذاشتن به عقاید دیگران به حساب می آید.

این پلاژ برای زنان محجبه ترکی و یا توریست های مسلمانی که حاضر نیستند در مکانهای عمومی و مختلط به تفریحات ساحلی بپردازند ساخته شده است.
امکانات این پلاس عبارت است از: دوش حمام ، کابین برای تعویض لباس ، بوفه های کنار دریا و صندلی های کنار آب.

آدرس :Rumeli kavaği, mahallesi, iskele, CD No:26

پلاژ پرنسس

3 - پلاژ پرنسس (preses koyu)

قیمت ورودی این پلاژ بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ لیر است. این پلاژ در جزیره بیوک آدا است و منظره بی‌نظیری دارد, یکی از تمیز ترین و منحصر به فرد ترین پلاژ های استانبول با امکانات کامل است.
برای رفتن به این پلاژ می‌توانید از کشتی های مسافربری واقع در اسکله های امی نونو و کادیکوی جهت رسیدن به جزایر پرنسس استفاده نمایید.

این پلاژ دارای صندلی و سایه بان های کنار دریا ، دوش و رختکن برای تعویض لباس، کالسکه های اسب سواری و دوچرخه میباشد.

آدرس : kamelya sokak No:14 büyükada,34979

پلاژ سولار

4 - پلاژ سولار (solar plaj)

قیمت هر نفر وسط هفته ۲۷۰ لیر و آخر هفته هر نفر ۳۲۰ لیر می باشد. یکی از بهترین پلاژ های استانبول پلاژ سولار می باشد با ورود به این ساحل بهترین سرگرمی های آبی و ... را خواهید داشت و هرگز بیکار نخواهید ماند. هرجای این ساحل پا بگذارید شامل برنامه‌های زنده، اجرای موسیقی های مهیج و برنامه ها و سرگرمی های جذاب خواهید بود.

این ساحل دارای شش بار، محیط مخصوص باربیکیو، سولار بار ،۴ قسمت غذاخوری، کلوپ کودکان، ۹ تراس برای آفتاب گرفتن، سه هزار صندلی و سایه بان، دوش، رختکن، قسمت وی آی پی، کلوپ های شبانه و انواع بازیهای آبی است.

آدرس: kumköy, 34450 sariyer/istanbul

پلاژ سوما

5 - پلاژ سوما (suma)

قیمت ورودی برای هر نفر وسط هفته ۲۸۰ لیر و برای آخر هفته ۳۲۰ لیر می باشد.
ساحل سوما استانبول بی شک یکی از بهترین سواحل استانبول است که به نوعی از سواحل لاکچری این شهر دو قاره محسوب می شود. این منطقه به ساحل شن های طلایی ترکی هم معروف است، در این ساحل یکی از ورزش های پرطرفدار موج سواری می باشد که مربی های ورزیده در این ساحل در دسترس هستند که به افراد داوطلب به صورت کامل آموزش میدهند در طول روز می‌توانید انواع سرگرمی های ساحلی مانند :شنا کردن، دوچرخه سواری و مسابقات والیبال ساحلی، باشگاه بدنسازی، کلاس های یوگا، استودیو های موسیقی، و کنسرت های ساحلی استفاده کنید.

آدرس : gümüşdere, 34450 sariyer/istanbul

پلاژ تفریحی نان اس تاپ بیچ

6 - پلاژ تفریحی نان اس تاپ بیچ (Non-stop beach)

ورودی برای هر نفر وسط هفته ۲۸۰ لیر و برای آخر هفته ۳۰۰ لیر می باشد.
این ساحل در روستای زیبای کیلیوس در فاصله ۵۸ کیلومتری شهر استانبول واقع شده است.
ساحل شنی با حمام های آفتاب و امکانات رفاهی مثل غواصی، قایقرانی، جت اسکی، فلای بورد، زمین های ورزشی ساحلی، کایت سواری و دکه های فروش نوشیدنی و غذا های ترکی از جاذبه‌های این ساحل زیبا میباشد.

آدرس : kumköy, plaj Yulo Cd. No:28 .34450sariyer/istanbul

پلاژ دالیا بیچ

7- پلاژ دالیا بیچ (dalia beach)

قیمت ورودی برای هر نفر وسط هفته ۲۸۰ لیر و برای آخر هفته ۳۲۰ لیر می باشد.
این ساحل در کنار دریای سیاه واقع شده است, فاصله این ساحل تا مرکز شهر استانبول حدود ۳۴.۱ کیلومتر( ۴۸ دقیقه) و تا میدان تکسیم حدود ۳۰.۸ کیلومتر( ۴۰ دقیقه) می باشد .
این ساحل همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر باز میباشد و میتوانید از انواع تفریحات ساحلی و موج سواری و انواع امکانات مانند صندلی ها و چتر های ساحلی بهره‌مند شوید.

آدرس : kilyos Yolu , demirci mahallesi, 34450 sariyer/istanbul

ساحل فلوریا

8 - پلاژ فلوریا ( floral beach)

نزدیک به محله لوکس فلوریا در استانبول ساحل بسیار تمیز و زیبایی به نام فلور یا واقع شده است این ساحل که در مجاورت دریای مرمره می باشد یکی از محبوب ترین ساحل های استانبول به شمار می آید.
امکانات رفاهی، برخورد مناسب کارکنان و امنیت بالای این ساحل باعث محبوبیت بیشتر این مکان شده است. آب این ساحل کمتر از ۲ متر عمق دارد و جای مناسبی برای شنا کردن امن و بی خطر است.
این ساحل دارای ۱۵۰۰ تخت و سایه بان، ۴۲ عدد توالت، ۲۳۴ عدد اتاق برای اسکان ۴۸ عدد دوش حمام می باشد.

آدرس : şenlikköy, florya sahil parki, 34153 bakirköy

پلاژ اوزونیا بیچ

9 - پلاژ اوزونیا بیچ ( uzunya beach)

قیمت ورودی برای هر نفر وسط هفته ۲۳۰ لیر و برای آخر هفته ۲۶۰ لیر می باشد.

این ساحل در شمال استانبول و کنار دریای سیاه واقع است. این ساحل در فصل تابستان پذیرای مهمان ها با رستوران های دریایی و کافی شاپ های با کیفیت می باشد

آدرس :demirci, 34450 sariyer/istanbul

ساحل بویوک چکمجه

10- پلاژ بویوک چکمجه ( Büyük çekmece)

این ساحل جزو ساحل های رایگان می باشد که فقط برای زمانی که میخواهیم از چتر ها استفاده کنیم نیاز به پرداخت هزینه است.

در این ساحل دیدنی رستورانها و کافه بار های تفریحی بسیاری وجود دارد، فعالیت این ساحل ۲۴ ساعته می باشد و شنا کردن در این ساحل امکان پذیر است.

آدرس :Atatürk , kordonboy Cd 34500 büyük çekmece/istanbul

پلاژ تفریحی بابیلون

11- پلاژ تفریحی بابیلون (babylon)

قیمت ورودی برای هر نفر وسط هفته ۲۶۰ لیر و آخر هفته ۳۲۰ زیر می باشد.
ساحل ماسه ای بابیلون در بین گردشگران از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است, این ساحل میزبان جشنواره های موسیقی متنوع است.

هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب باز می باشد و این ساحل با چمن های سبز و نرمی پوشیده شده است که فضای آنجا را چند برابر جذاب تر کرده .

آدرس : demirciköy mevki kilyos Yolu , 34450 sariyer/istanbul


از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید متشکرم ، امیدوارم تونسته باشیم برای پیدا کردن بهترین ساحل استانبول برای شنا به شما کمک کرده باشیم.
خیلی خوشحال میشیم که نظرتون را در مورد این گزارشی برای شما تهیه شده بدونیم.
سفر خوش، این به کام.